Explosionsfeste Transportbehälter – mehr Sicherheit für das Transportwesen
DOI 10.2195/LJ_Not_Ref_Haag_042007
urn:nbn:de:0009-12-10196
ISSN 1860-5923
Zusammenfassung
Weltweit ist eine Zunahme terroristischer Aktivitäten zu verzeichnen, sodass allgemein damit gerechnet werden muss, dass auch das zivile Verkehrs- und Transportwesen ein bevorzugtes Ziel terroristischer Anschläge darstellt. Mehrfach wurden schon Sprengkörper in Transportmittel des öffentlichen und zivilen Personen- aber auch Güterverkehrs eingeschleust, um die Bevölkerung durch materielle Zerstörung und massive Personenschäden einzuschüchtern und zu beängstigen. Daher ist eine Anpassung der sich derzeit im Einsatz befindlichen Transportbehälter an die geänderten Rahmenbedingungen unerlässlich, um auch den Schutz vor Sprengkörpern, die gemeinsam mit dem Handgepäck in Luft-, Land- und Wasserfahrzeuge eingeschleust werden, zu gewährleisten.
Abstract
The worldwide increase of terrorist activities leads to the assumption that the civilian transportation and traffic system, too, is a preferred target of terrorist attacks. Several times, explosive charges have already been smuggled into means of public transport and also of goods traffic to intimidate and frighten the population through material destruction and massive personal damage. This is why it is necessary to adapt the containers currently used to the changed conditions, to guarantee the protection against explosives that are smuggled into aircrafts, surface vehicles and watercraft with the hand luggage.
License ¶
Any party may pass on this Work by electronic means and make it available for download under the terms and conditions of the Digital Peer Publishing License. The text of the license may be accessed and retrieved at http://www.dipp.nrw.de/lizenzen/dppl/dppl/DPPL_v2_en_06-2004.html.
Recommended citation ¶
Haag J (2007). Explosionsfeste Transportbehälter – mehr Sicherheit für das Transportwesen. Logistics Journal : nicht-referierte Veröffentlichungen, Vol. 2007. (urn:nbn:de:0009-12-10196)
Please provide the exact URL and date of your last visit when citing this article.
Fulltext ¶
- Volltext als PDF ( Size 756.1 kB )